شباهت های زیادی بین کاندومینیوم ها یا کاندوها و خانه های شهری

در واقع شباهت های زیادی بین کاندومینیوم ها یا کاندوها و خانه های شهری وجود دارد. در حالی که کاندوها مجبور نیستند، اغلب از طریق یک یا دو دیوار به واحدهای مسکونی دیگر متصل می شوند و معمولاً توسط یک HOA اداره می شوند. خانه‌های شهری و آپارتمان‌ها، بر خلاف آپارتمان‌ها، هر دو به‌جای مالک خانه، خرید آپارتمان در غرب تهران دیوار به‌طور جداگانه متعلق به صاحبان خانه هستند.

شباهت های زیادی بین کاندومینیوم ها یا کاندوها و خانه های شهری

 علاوه بر این، این نوع خانه ها هر دو احتمالاً به امکانات اجتماعی دسترسی دارند. با این حال، خانه‌های شهری به‌عنوان خانه‌های تک‌خانواده‌ای تعریف می‌شوند که اتفاقاً دیوارهای مشترک با خانه (یا دو) دیگر دارند. کاندوها، از سوی دیگر، واحدهای مجردی هستند که بخشی از یک ساختمان یا اجتماع بزرگتر را تشکیل می دهند. خانه‌های شهری نسبت به کاندوها خصوصی‌تر هستند و معمولاً از آزادی‌های مالکان بیشتری برخوردار هستند.

 در حالی که HOA یک کاندو ممکن است حکم کند که نمای بیرونی کاندو کاملاً خارج از کنترل صاحب خانه است، صاحبان خانه های شهری ممکن است این آزادی را داشته باشند که هر کاری که می خواهند با نمای بیرونی خانه خود و هر فضای بیرونی متصل به آن انجام دهند. در جایی که یک کاندو ممکن است تمام تعمیرات و نگهداری خارج از خانه را انجام دهد، مالکان خانه های شهری خودشان مسئولیت کارهای تعمیر و نگهداری بیشتری را بر عهده خواهند داشت.

خانه تک خانواده در مقابل خانه شهری

در حالی که کاندوها و خانه های شهری شباهت های زیادی دارند، خرید خانه و خرید خانه شهری واقعاً تفاوت چندانی با هم ندارند. خانه شهری ترکیب خوبی از یک خانه تک خانواده و یک کاندو است، بنابراین ویژگی های مشترکی با هر دو نوع مسکن دارد. خانه شهری و خانه تک خانواده هر دو خانه تک خانواده محسوب می شوند و کمتر شبیه آپارتمان ها نسبت به کاندوها عمل می کنند. صاحبان هر دو نوع خانه نیز مسئولیت مراقبت از وظایف تعمیر و نگهداری خود را در داخل و خارج از خانه به عهده دارند.

با این حال، صاحبان خانه های شهری ممکن است نسبت به صاحبان خانه های تک خانواده مسئولیت نگهداری و نگهداری کمتری داشته باشند. اگرچه هر خانه شهری بخشی از یک HOA نیست، بسیاری از آنها هستند – و بسیاری از HOA ها مسئولیت های مختلفی را بر عهده دارند که صاحبان خانه های تک خانواده باید خودشان با آن ها کنار بیایند، مانند بیل زدن در یک راهرو یا مراقبت از محوطه سازی.

خانه‌های تک‌خانواره‌ای ممکن است در مکان‌های روستایی‌تری نسبت به خانه شهری معمولی شما واقع شوند. خانه های شهری اغلب در مناطق شهری یا حومه شهر یافت می شوند و نسبت به خانه های یک خانواده جدیدتر و اخیراً به روز شده اند. خانه‌های تک‌خانواره‌ای معمولاً فضای حیاط یا فضای باز بیشتری نسبت به خانه‌های شهری دارند. خانه های شهری برای کسانی که مشتاق زندگی در نزدیکی شهر هستند و مایلند فضای بیرون و حریم خصوصی را قربانی کنند، خوب عمل می کند.

سوالات متداول خانه شهری

هنوز در مورد خانه های شهری سوالی دارید؟ بیایید نگاهی بیندازیم به چند نگرانی رایج در خانه شهری که ممکن است در هنگام تصمیم گیری برای نامیدن یکی از این خانه های چند طبقه خانه خود داشته باشید.

آیا باید خانه شهری اجاره کنید یا بخرید؟

اگر در مورد اجاره یا خرید یک خانه شهری بحث می کنید، تمام مزایا و معایب صاحب خانه شدن را در نظر بگیرید، همانطور که اگر یک خانه سنتی می خریدید. در نظر بگیرید که پیش خرید آپارتمان در صادقیه چه چیزی می توانید بپردازید، چه مقدار پیش پرداخت می توانید انجام دهید، چه مدت می خواهید در آنجا زندگی کنید و آیا می توانید خودتان به نگرانی های بالقوه تعمیر و نگهداری رسیدگی کنید.

پتانسیل بالای سرمایه گذاری در بازار مسکن غرب تهران با پیش خرید آپارتمان در بلوار فردوس

اگر یک خریدار بالقوه برای اولین بار خانه هستید و فقط در گذشته اجاره کرده اید، به یاد داشته باشید که مراقبت از این نوع خانه احتمالاً هزینه های نگهداری بیشتری را نسبت به چیزی شبیه یک آپارتمان متحمل می شود – هرچند احتمالاً هزینه های اضافی کمتری نسبت به شما دارد. برای خرید یک خانه تک خانواده پرداخت می شود. اگر مطمئن نیستید که می توانید پیش پرداخت و همچنین هزینه های آب و برق، بیمه و نگهداری را خودتان انجام دهید، اجاره ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

بهترین مناطق برای خانه شهری چیست؟

بهترین منطقه برای خرید خانه شهری به خریدار آن و نیازهای خاص او برای خانه بستگی دارد. نیازهای خود را در یک خانه در نظر بگیرید – آیا می خواهید به مناطق پر جنب و جوش شهر نزدیک شوید یا ترجیح می دهید در محله ای ساکت تر و خانواده محور زندگی کنید ؟ در نظر بگیرید که HOA ها در مناطق مختلف ممکن است متفاوت عمل کنند. اگر می‌خواهید در جایی زندگی کنید که همیشه از چمن‌زارتان مراقبت شود، این چیزی است که هنگام کاوش در املاک باید درباره آن بپرسید.

 همیشه تصور نکنید خانه های شهری بخشی از HOA ها هستند که همه چیز را مدیریت می کنند. بسیاری از HOA های خانه های شهری مسئول نگهداری بیرونی خانه های ساکنان نیستند. رشد منطقه ای را که قصد مهاجرت به آن را دارید نیز در نظر بگیرید. اگر محله ای به سرعت در حال گسترش باشد، ممکن است بتوانید سریعتر سهام بسازید و خانه خود را زودتر بفروشید تا زمانی که در محله ای قدیمی زندگی کنید که نیازی به توسعه جدید ندارد .

برای تامین مالی خانه شهری به چه نوع وام مسکنی نیاز دارید؟

مشابه خرید یک خانه سنتی، انواع مختلفی از وام مسکن در دسترس خریداران بالقوه خانه شهری وجود دارد. در واقع، در بیشتر موارد، تأمین مالی یک خانه شهری اساساً با تأمین مالی یک خانه تک‌خانواده‌ای مجزا است. برخلاف دریافت بودجه برای کاندو، که ممکن است نگرانی ها یا محدودیت هایی در مورد توسعه کاندو وجود داشته باشد، گرفتن وام مسکن برای خانه شهری بسیار ساده است.

اگر برای اولین بار خانه خرید می کنید، ممکن است بخواهید وام FHA را در نظر بگیرید ، که نیازمندی های مالی کمتری نسبت به سایر وام های مسکن دارد و می تواند برای خریداران مشتاقی که تلاش می کنند پای خود را به خانه دار کنند، سازگارتر باشد. وام های HomeReady و Home Possible به ترتیب از طریق Fannie Mae و Freddie Mac نیز ممکن است گزینه های خوبی برای خریداران خانه اول یا کسانی باشند که ممکن است اعتبار کاملی نداشته باشند.

پیش خرید واحد های 60 متری و 90 متری با وام توسط سرمایه گذاران
خط آخر: خانه های شهری هم مزیت ها و هم مشکلاتی دارند

خانه شهری یک نوع خانه منحصر به فرد است که بسیاری از مزایای کاندو و خانه تک خانواده را ارائه می دهد. این نوع خانه برای خریداران بالقوه ای که خواهان حفظ حریم خصوصی و آزادی بیشتری نسبت به کاندو هستند، بسیار مناسب است، اما شاید تمام مسئولیت های نگهداری که با خرید یک خانه تک خانواده به همراه دارد، نباشد.

اگر اعتبار قوی دارید، وام های معمولی نیز همیشه یک گزینه هستند، و اغلب به پیش پرداخت های بزرگ نیاز ندارند – برخی از وام های معمولی به کمتر از 5 درصد کاهش نیاز دارند. اگر مطمئن نیستید که چه نوع وامی را می توانید واجد شرایط دریافت کنید، راهنمای ما در مورد اینکه چقدر خانه می توانید تهیه کنید را بخوانید .

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *