اجاره کوتاه مدت چیست؟

قرارداد اجاره معمولاً در صورتی کوتاه مدت در نظر گرفته می شود که برای مدت شش ماه یا کمتر امضا شود. اجاره ماهانه یک نوع متداول اجاره کوتاه مدت است، اما اجاره های کوتاه مدت نیز می توانند اجاره های هفتگی یا هر دوره زمانی تصادفی باشد که هم موجر و هم مستاجر با آن موافقت می کنند.

تفاوت اصلی بین اجاره کوتاه مدت و اجاره بلند مدت انعطاف پذیری است. مالک می تواند شرایط اجاره کوتاه مدت را تا زمانی که اخطار مناسب بدهد تغییر دهد. در اجاره سالانه، شرایط، مانند مبلغ اجاره، برای کل سال ثابت است.

تفاوت اصلی بین اجاره کوتاه مدت و اجاره بلند مدت

معایب اجاره کوتاه مدت هم برای موجر و هم برای مستاجر

چندین نکته منفی در قراردادهای اجاره کوتاه مدت وجود دارد که مالکان و مستاجران باید در نظر بگیرند.

ضرر برای صاحبخانه

فسخ اجاره :

 هم موجر و هم مستاجر می توانند اجاره را به سرعت فسخ کنند. خرید آپارتمان در غرب تهران با توجه کمی، این عدم اطمینان می تواند استرس زا باشد زیرا مستاجر باید به سرعت یک مکان جدید برای زندگی یا انجام تجارت پیدا کند یا صاحبخانه باید روند پیدا کردن مستاجر جدید را آغاز کند.

معایب برای مستاجران

افزایش اجاره :

 از آنجایی که اجاره های کوتاه مدت ریسک بیشتری دارند، صاحبخانه ها اغلب اجاره های بالاتری را دریافت می کنند. این به نفع صاحبخانه است اما برای مستاجر منفی است.

تغییر شرایط :

 مالک این امکان را دارد که شرایط قرارداد اجاره را تغییر دهد، از جمله افزایش اجاره بها مستاجر.

پرداخت وام کمک هرینه خرید آپارتمان در غرب تهران برای زوج های جوان

نمونه بندهای اجاره کوتاه مدت

اجاره کوتاه مدت دارای بسیاری از بندهای مشابه با قرارداد اجاره بلند مدت است. بزرگترین تفاوت مدت قرارداد اجاره است. در زیر سه نمونه بند اجاره را خواهید دید. شرایط واقعی بر اساس قوانین و مقررات محلی متفاوت خواهد بود.

مدت اجاره

اجاره نامه در تاریخ _______ آغاز می شود و تا زمانی که موجر یا مستاجر با دادن اخطار کتبی مناسب برای تخلیه، اجاره نامه را فسخ نکنند، به صورت ماه به ماه ادامه خواهد داشت.

افزایش اجاره بها

مالک می‌تواند حداقل 30 روز قبل از تمدید اجاره نامه افزایش اجاره بها را با ارائه اخطار افزایش اجاره به مستاجر افزایش دهد.

فسخ اجاره

اگر مالک یا مستاجر بخواهد اجاره نامه را فسخ کند، طرف فسخ کننده باید اخطار کتبی مناسب بدهد. در صورت عدم وجود نقض اجاره نامه ، این اخطار باید 30 روز قبل از فسخ اجاره نامه به صورت کتبی انجام شود.

تاثیر تورم و نرخ بهره روی قیمت املاک و مستغلات

خط پایین

اجاره های کوتاه مدت می تواند هم به نفع صاحبخانه و هم مستأجر باشد، مشروط بر اینکه هر دو مزایا و معایب را درک کنند. صاحبخانه‌ها این توانایی را به دست می‌آورند که به سرعت شرایط، از جمله اجاره، را بازنشانی کنند، خرید آپارتمان در ستارخان اما به قیمت ثبات بلندمدت. مستاجرین از افزایش انعطاف پذیری، به ویژه توانایی جابه جایی سریع سود می برند، اما اغلب اجاره بهای بیشتری می پردازند و مجبورند در درازمدت برخی عدم اطمینان در مورد اجاره و سایر شرایط را بپذیرند.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *