تاریخ عقد قرارداد خرید و فروش آپارتمان

در سال 2022، افزایش نرخ‌های وام مسکن بر قیمت‌های بی‌سابقه مسکن انباشته می‌شود و حتی خریداران بالقوه بیشتری را از بازار داغ مسکن خارج می‌کند. از نظر تاریخی، افزایش نرخ‌های بهره باعث می‌شود خریداران احتمالی بیشتری خرید را به تاخیر بیاندازند و افزایش اخیر در شرایط تامین مالی منجر به کاهش درخواست‌های وام مسکن خرید آپارتمان در صادقیه شده است.

رشد بهای خرید آپارتمان در غرب تهران با افزایش پیش فروش خانه

قیمت‌ها در سال 2022 کاهش نمی‌یابد. پیش‌بینی‌های مختلف کارشناسان نشان می‌دهد که سال 2022 بازار مسکن فروشندگان معتدل باقی خواهد ماند و ارزش خانه‌ها ممکن است همچنان تک رقمی شود. در حالی که نگرانی های مربوط به مقرون به صرفه بودن همچنان در حال رشد است، نرخ های پایین وام مسکن، افزایش پس انداز، و تقویت بازار کار، همگی در دسترسی بیشتر به مالکیت خانه برای تعداد زیادی از خریداران احتمالی کمک می کنند.

بررسی داده های اتحادیه املاک و مستغلات

داده‌های اکتبر 2022 Realtor.com نشان می‌دهد که بازار مسکن به تعدیل ادامه می‌دهد .  خریداران مسکن همچنان از قیمت های بالای مسکن و نرخ بهره بالا به عنوان عوامل بازدارنده یاد می کنند. داده‌های مسکن نشان می‌دهد که رشد قیمت‌های بورسی همچنان معتدل است اما همچنان دو رقمی است. در ماه اکتبر، میانگین قیمت فهرست خانه‌ها 13.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد که اندکی نسبت به نرخ رشد 13.9 درصدی در سپتامبر کاهش یافت، اما همچنان در 425000 دلار افزایش یافته است.

علاوه بر این، مصرف کنندگان بیشتری همچنان انتظار دارند که نرخ وام مسکن در 12 ماه آینده افزایش یابد. سهم پاسخ دهندگانی که معتقدند نرخ ها افزایش می یابد تقریباً 11 برابر بیشتر از سهم پاسخ دهندگانی است که معتقدند نرخ ها کاهش می یابد. با این حال، خریداران بیشتری انتظار دارند قیمت مسکن در 12 ماه آینده کاهش یابد که این امر بر برنامه‌های فعلی برای خرید به نفع تعویق برنامه‌ها به آینده تأثیر منفی می‌گذارد.

تخمین موجودی تعداد آپارتمان های خالی موجود در سطح شهر

در ماه اکتبر، موجودی خانه‌هایی که فعالانه برای فروش فهرست شده‌اند، به رشد خود ادامه دادند و تا سال 2020 افزایش یافتند. با این حال، این رشد موجودی فعال در درجه اول به دلیل گذراندن خانه معمولی زمان بیشتری در بازار نسبت به سال گذشته بود، زیرا تمایل فروشنده‌ها خاموش بود و خانه‌های کمتری نسبت به سال قبل فهرست شد. رشد قیمت فهرست‌ها دو رقمی باقی ماند، اما در حد متوسط ​​بود.

متوسط قیمت آپارتمان در بازار املاک و مستغلات

متوسط ​​قیمت فهرست در ماه اکتبر 13.3 درصد رشد کرد و به آرامی در حال کاهش است. زمان در بازار 51 روز بود، 6 روز بیشتر از سال گذشته اما 20 روز کمتر از سطح معمول قبل از همه گیری بود. موجودی ملی فهرست های فعال نسبت به سال گذشته 33.5 درصد افزایش یافته است. مجموع موجودی خانه‌های فروخته‌نشده، از جمله فهرست‌های معلق، به دلیل کاهش موجودی در انتظار (30.0-%) نسبت به سال گذشته تنها 0.5 درصد افزایش یافته است.

درآمد فروشندگان مسکن و آپارتمان در بازار املاک

فروشندگان نسبت به سال گذشته فعالیت کمتری دارند، زیرا خانه های تازه فهرست شده نسبت به سال قبل 15.9 درصد کاهش یافته است. متروهای غرب میانه پیشتاز رشد قیمت فعال در فهرست هستند و به طور متوسط ​​در سال گذشته 12.9 درصد رشد داشته اند. متروهای غربی بیشترین افزایش در سهم کاهش قیمت را داشتند (+18.9 واحد درصد) و پس از آن متروهای جنوبی (+13.6 واحد درصد). بازارهای مسکن که در اکتبر 2022 بیشترین افزایش سالانه را در قیمت های بورسی داشته اند:

نتیجه گیری: بهترین زمان برای خرید خانه به شما بستگی دارد

نرخ بهره بالاتر برای صاحبان خانه های فعلی که به دنبال خرید خانه جدید همزمان با فروش خانه فعلی خود هستند، چالشی ایجاد می کند. صاحبان خانه های موجود ممکن است از نرخ های بهره کمتری نسبت به نرخ های پیشنهادی در حال حاضر بهره مند شوند، زیرا آنها از قبل وام مسکن دارند. هزینه های ماهانه آنها ممکن است در نتیجه خرید آپارتمان در ستارخان یک ملک جدید به طور چشمگیری افزایش یابد.

هزینه های ماهیانه آپارتمان ها با توجه به افزایش مخارج زندگی

به عبارت دیگر، اگر تاریخ خاصی برای خرید ملک جدید در نظر ندارید، بهتر است منتظر بمانید. بهترین زمان هر خریدار بالقوه برای خرید ملک متفاوت است و بهترین زمان برای خرید خانه برای همه یکسان نیست. ضروری است که وضعیت مالی خود را در نظر بگیرید و درک کنید که چگونه خرید هر ماه بر سود شما تأثیر می گذارد.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *