اگر از قبل فقیر خانه هستم چه باید بکنم؟

اگر در حال حاضر احساس می کنید خانه فقیر است، بهترین راه برای رهایی از این وضعیت این است که هزینه های خود را کاهش دهید یا درآمد خود را افزایش دهید. در چند بخش بعدی، قبل از پرداختن به درآمد، به بخش هزینه معادله نگاه خواهیم کرد.

کاهش هزینه های زندگی جهت پس انداز و خرید آپارتمان

خانه خود را دوباره تامین مالی کنید

با بررسی های صورت گرفته توسط مشاورین املاک کاتک ارزش‌های اصلی عموماً در بیشتر نقاط کشور ایران افزایش یافته است، بنابراین ممکن است در خانه‌تان برابری بیشتری از آنچه فکر می‌کنید داشته باشید. اگر شما هر گونه بازسازی انجام داده اید، این نیز تاثیری بر افزایش ارزش خانه شما دارد. با این وجود، داشتن سهام بیشتر برای خرید آپارتمان در تهران غرب با وام به معنای ریسک کمتری برای وام دهندگان است. این می تواند به نرخ پایین تر در هنگام بازپرداخت وام مسکن خود تبدیل شود.

علاوه بر کاهش نرخ، می توانید در بلندمدت مجدداً سرمایه گذاری کنید. اگر در یک وام مسکن 15 ساله بودید و بعد از گذشت 5 سال از بازپرداخت، شغل خود را از دست دادید، می توانید 10 سال باقیمانده بازپرداخت خود را به یک وام ثابت 30 ساله بازپرداخت کنید تا پرداخت ماهانه وام مسکن به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این می تواند به شما فضای بیشتری در بودجه شما بدهد. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که اگر زمانی که پول بیشتری در دسترس داشتید، مبلغ بیشتری را برای پرداخت زودتر پرداخت کنید.

برای تامین مالی مجدد تایید شود

گزینه های بازپرداخت را که توسط متخصصان توصیه می شود را ببینید و آنها را متناسب با بودجه خود سفارشی کنید. اگر احساس می کنید دیگر نمی توانید به راحتی خانه ای را که دارید بخرید، گزینه دیگر این است که خانه خود را بفروشید و کوچک کنید. از یک طرف، ممکن است خانه رویایی خود را به طور دائم یا موقت ترک کنید. از سوی دیگر، با دانستن اینکه اکنون در خانه‌ای در تهران هستید که می‌توانید از پس آن برآیید، آرامش مالی خواهید داشت.

تمام هزینه های اختیاری را محدود کنید

اگر اخیراً یک شوک مالی مانند از دست دادن شغل یا صورت‌حساب بزرگ غیرمنتظره را تجربه کرده‌اید، ممکن است بتوانید با محدود کردن یا حذف مخارج اختیاری برای مدتی به خودتان کمک کنید. بودجه فقط برای چیزهایی که باید داشته باشید. این قطعاً سرگرم کننده نیست، اما ممکن است یک اقدام ضروری برای شما باشد تا زمانی که راه حلی بلندمدت پیدا شود و فوریت هایی که منجر به بودجه ریاضتی شده است به پایان برسد.

از پس انداز خود استفاده کنید

اگر واقعاً مشکل دارید، استفاده از پس انداز اضطراری در صورت بروز شوک می تواند یک اقدام کوتاه مدت ضروری باشد تا زمانی که بتوانید در بلندمدت وضعیت بهتری داشته باشید. در حالی که این چیزی نیست که نباید به سادگی مورد توجه قرار گیرد، اما بودجه های اضطراری به منظور بحران های موقت نگهداری می شود.

خرید و فروش املاک و کسب سود از طریق دریافت اجاره بها

این به طور کلی راه حل بهتری نسبت به پرداخت نشدن یک خانه یا ماشین است، به خصوص اگر در حال تلاش برای حفظ اعتبار هستید در صورتی که راه حل بلندمدت این است که وام مسکن فعلی خود را تامین مالی کنید یا خانه دیگری را کوچک کنید. پیش خرید آپارتمان در بلوار فردوس بهترین گزینه این است که با وام دهنده خود تماس بگیرید، شرایط خود را توضیح دهید و یک برنامه تحمل وام و بازپرداخت وام تهیه کنید.

درآمد خود را افزایش دهید

در حالی که قطعاً درست است که گفتن آن آسان تر از انجام دادن آن است، اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای افزایش درآمد خود بردارید. هنگامی که با محدودیت های معقول در هزینه کنار هم قرار می گیرد، می تواند به شما امنیت بیشتری را در پرداخت هزینه خانه خود بدهد.

درخواست افزایش حقوق

ممکن است درخواست افزایش حقوق در ایران ترسناک به نظر برسد، اما دلیلی برای احساس گناه وجود ندارد که بخواهید به اندازه ارزشی که دارید به شما دستمزد بدهند. بدترین کاری که آنها می توانند انجام دهند نه گفتن است و شما را آزاد می کند تا به دنبال شغلی با درآمد بالاتر باشید.

اگر بتوانید پرونده خوبی بسازید، بپرسید ضرری ندارد. آماده باشید تا با شواهد قوی از عملکرد خود و چگونگی موفقیت آن در تیم، بخش و حتی شرکت، از پرونده خود برای افزایش حقوق حمایت کنید. هرچه بیشتر بتوانید خود را یک مشارکت کننده غیرقابل جایگزین جلوه دهید، بهتر است.

یک شغل دوم پیدا کنید

اگر افزایش حقوق در کارت نیست، یک راه مناسب دیگر برای افزایش درآمد ممکن است شغل دوم باشد. اگرچه این ممکن است جذاب به نظر نرسد، اما COVID-19 تنها روند اقتصاد گیگ را که چند سال پیش آغاز شده بود، تسریع کرده است. این می تواند چیزی مانند خرید شخصی یا تحویل غذا باشد.

قیمت گذاری بر روی املاک و مستغلات توسط کارشناسان بازار مسکن

خط آخر: فقیر بودن در خانه می‌تواند باعث شود از خانه‌ای که دوست دارید ناراحت شوید

در حالی که خانه شما هم جایگاه شما در دنیا و هم دارایی قابل توجهی در سبد مالی شما است، نباید آنقدر خرج کنید که در خانه تهران هستید و مجبور شوید هر هدف مالی و شخصی دیگری را برای پرداخت هزینه خانه خود کنار بگذارید. . اگر این کار را انجام دهید، ممکن است برای لذت بردن از زندگی در خانه خود دچار مشکل شوید زیرا نمی توانید برای مثال برای دوران بازنشستگی یا تعطیلات خانوادگی پس انداز کنید.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *